איך יצירת תוכן דוקומנטרי תקדם את סטארבקס, ואיך זה קשור לחברה שלך?

אחד הדברים הכי חשובים לחברות, אולי החשוב ביותר- הוא התדמית. מה חושבים על חברה קובע רבות לגבי הערך שלה, קובע האם יקנו ממנה והאם היא תצליח או תמות. זה בעצם די פושט- הרי אם אני אזדהה עם ערכים של חברה מסוימת, ארצה להיות חלק ממנה, לקנות, וגם לספר לכולם שקניתי. אם אפתח רגשות שליליים לגבי חברה- אעשה לא מעט כדי שהיא תיפגע. זה נכון לגבי מפלגות פוליטיות, וזה נכון מאוד גם לגבי חברות עסקיות שמצליחות ליצור אסוציציה חיובית שתקושר אליהן.

וולבו. כשאומרים לכם את השם וולבו, אתם חושבים ״בטיחות״. רובנו לא באמת יודעים האם וולבו נכנס השנה לרשימת 10 הרכבים הבטוחים, לא קראנו את מבחני הריסוק והבטיחות, אבל אנחנו מיד חושבים ״בטיחות״, כי וולבו הצליחו במשך שנים לייצר בתודעה שלנו את האסוציציה החיובית הזאת.

אחת הדרכים לייצר ערך מוסף חיובי היא יצירת תכנים. למעשה כל חברה היום צריכה להסתכל על עצמה כחברת תוכן- יש לה אתר משלה, אתרי מדיה חברתית כאלה ואחרים, והיא אמורה לייצר בהם תכנים שיעניינו את הקהל שלה, ויצרו תחושות חיוביות כלפיה.

מי שלקחה את זה צעד קדימה היא חברת סטארבקס שהודיעה על שיתוף פעולה עם עיתונאי הוושינגטון פוסט ראג׳יב צ׳נדרסרקר. האחרון עזב את המשרה הנחשקת שלו בעיתון החשוב, לטובת פרויקט עם סטארבקס שיגע בסוגיות חברתיות חשובות. הם ייצרו יחד כתבות דוקומנטריות בנושאים ״חשובים לחיי האומה״.

מה לזה ולקפה? אם קראתם את ההתחלה,

אתם כבר מבינים. סטארבקס רוצים להיתפס בתודעה ככאלה שיש להם מודעות חברתית, קהילתית, מעבר לחברה עסקית שמוכרת קפה. ואם הם ייצרו ויתמידו בפרויקט הזה, הם גם יתפסו בתודעה ככאלה. ואז, כל מי שייכנס לקנות שם כוס קפה, ישמע ויראה את הפעילות שלהם בכל פלטפורמה אפשרית.

בתודעה, הם יהיו יותר מחברה שמוכרת כוסות קפה. הם יהיו חברה שאכפת לה מנושאים חשובים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *