מה אנחנו יכולים ללמוד מהקמפיין של נתניהו

״לבנוני, יש לך הרבה מה ללמוד, התקשורת מנהלת את המדינה״. כך, בשחצנות וללא היסוס וחשש, אמר לי עיתונאי במהלך עימות מקצועי בינינו. הגיעו בחירות 2015 והוכיחו שאמנם יש לי הרבה מה ללמוד, אבל התקשורת? ממש לא מנהלת את המדינה. אם התקשורת היתה מנהלת את המדינה, ביבי היה כבר אורז, הרצוג היה עומד בכניסה למשכן ראש הממשלה וציפי היתה חוזרת בה מהויתור על הרוטציה.

יהיו כאלה שיגידו שזה ״קמפיין הגוועלד״ של נתניהו, ויהיו שיגידו שהשמאל מנותק, שהסקרים עבר זמנם….הכל נכון ולא נכון, חשוב ולא חשוב.

 אם מישהו רוצה ללמוד משהו שיעזור לחברה שלו מבחינה עסקית הרי שהוא צריך לראות עד כמה הבחירות הללו היו בי״ס לשיווק ומכירות.

נתניהו איתר את קהל היעד שלו, דיבר רק אליו, התעלם מהלגלוג והשחצנות של התקשורת כלפיו, ודיבר אך ורק לקהל היעד שלו. 1. איתור קהל יעד. 2. יצירת רגש. 3. מסרים שיפעילו את הרגש ויניעו לפעולה.

נתניהו יצר רגש אצל קהל היעד שלו (פחד והתנגדות ללגלוג והתנשאות השמאל והתקשורת), גרם לקהל הזה להזדהות ולהתחבר לרגש, והניע אותו לפעולה דרך מסרים פשוטים וקליטים שפרטו על אותו רגש (״סכנה ממשית״). זהו למעשה האתגר של כל חברה- לאתר את קהל היעד שלה, ליצור אצלו רגש, ולהניע לפעולה. המסקנות הן פשוטות:

אל תפרסם

אל תרוץ ליחסי ציבור

אל תשווק

 קודם כל תאתר את קהל היעד שלך, תבדוק מה הצרכים שלו, ומה הרגש שיעורר אצלו פעולה, אחר כך צור מסרים שיניעו לפעולה וינגנו על הרגש הזה, בהמשך תפעיל את כלי השיווק, היח״צ והפרסום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *