כלל ראשון לחברות: אל תשקרו!

מה יוניליוור עשתה רע במשבר הקורנפלקס

יוניליוור בצרות. חברת מזון שמאבדת את אמון הציבור היא חברה שתסבול. הידיים שיישלחו למדפי הסופרים בקרבו יהססו, ויעברו למוצר שאין עליו את השם יוניליוור.

הבעיה אינה האיכות במזון, הבעיה אינה טעות בייצור, הבעיה היא השקר/הזיגזוגים/התירוצים- תבחרו מה שנכון פה. מה שעוד יותר מדהים הוא שיוניליוור לא למדה שום דבר מהמשבר של תנובה והסיליקון בחלב.

אז תנובה הכחישה, שיקרה ובסוף הודתה והתנצלה, היום יוניליוור אולי לא עשו את אותן הטעויות אחת לאחת, אבל טעו בגדול, בעיקר כי לא אמרו אמת. וזו היתה הבעיה זו של תנובה, זו הבעיה של יוניליוור היום- שבכל יום עולה עוד פרט. הזיגזוג, התירוץ שרץ עכשיו ש״אולי עובד עשה את זה כנקמה״, הסיפורים הקודמים שפורסמו בעיתונות שאנשי הסחר של החברה שכנעו את רשתות השיווק שהמוצרים תקינים ואחר כך התברר שהאמת היתה שונה.

וכשיש משבר אמון, הציבור לא הולך לקנות מוצרים, כי ״אם שיקרתם לי בפעם הראשונה והשנייה, למה שאתן אמון ואסכן את הילדים שלי עם אוכל מזוהם בפעם השלישית?״

וזו תהיה הבעיה העיקרית של יוניליוור- לא לייצר מוצרים מדהימים וטעימים, לא לשמור על נקיון מסלמונלה או קקי של ציפורים, אלא איך הם ינקו את התדמית של חברה שלא אומרת אמת ומוכרת לנו מזון, כי ברגע שחברה כזו ממותגת אצלנו במוח כלא אמינה, זו הבעיה העיקרית שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Current month ye@r day *